W naszej szkole realizowane są obecnie dwa projekty dla uczniów finansowane w ramach projektów Erasmus+. Pierwszy “My Environment Ever Trendy in Green, M.E.E.T. in Green”. Nr projektu 2023-2-HU01-KA210-SCH-000174080. W projekt zaangażowane są trzy kraje/szkoły: Węgry (koordynator) – BGSZC Budai Gimnázium és Szakgimnázium, Polska – Zespół Szkół nr 2, im. H. Dobrzańskiego „Hubala” w Aleksandrowie Kujawskim i Turcja – Sevim Tekin Anadolu Lisesi. Informacje o projekcie można poznać na stronach:
https://sites.google.com/hubal.edu.pl/meet-in-green/home
https://www.instagram.com/greenmeetin?utm_source=ig_web_button_share_sheet&igsh=ZDNlZDc0MzIxNw==
https://youtube.com/@meetingreen?si=DfsotrLGAnEl25j6
Drugi projekt Erasmus+ to “Inclusive School: Empowering Students Like Trees in the Forest of Learning”. Nr projektu: 2024-2-PL01-KA210-SCH-000294351. W projekt zaangażowane są cztery kraje/szkoły: Polska, Zespół Szkół Nr 2 im. mjr H. Dobrzańskiego „Hubala” – koordynator, Portugalia, Agrupamento de Escolas Santos Simones, Włochy, Istituto comprensivo „Palmieri San Giovanni Bosco” i Turcja, Atayurt Ortaokulu.
Koordynatorem projektów z ramienia Zespołu Szkół nr 2, im. mjra H. Dobrzańskiego „Hubala” jest Krzysztof Maruszak.
W dniach 21 – 27 kwietnia, pięcioro uczniów “Hubala” wraz z dwojgiem nauczycieli – Krzysztofem Maruszakiem – szkolnym koordynatorem projektu i Andrzejem Tokarskim uczestniczyli w mobilności, której gospodarzem była szkoła z Budapesztu. Tematem przewodnim LTT było „NO HARM, JUST CHARM”. W trakcie mobilności uczniowie wzięli udział w warsztatach, podczas których samodzielnie wykonali naturalne produkty do pielęgnacji ciała. Ponadto uczestniczyli we wspólnych zajęciach sportowych i wycieczkach po mieście, aby doskonalić umiejętności językowe i zapewnić integrację kulturową.
W dniach od 5 do 11 października 2024 roku gościliśmy uczniów i nauczycieli dwóch szkół partnerskich z Budapesztu (Węgry) i Adany (Turcja). W ramach działań projektowych uczniowie wspólnie uczestniczyli w akcji “WEECO” czyli dawali nowe życie używanym ubraniom, przerabiali je, naszywali własnoręcznie wymyślone wzory haftu krzyżykowego. Ogromną wartością dodaną było wspólne gotowanie w szkolnej kuchni, gdzie uczniowie przygotowywali tradycyjne polskie potrawy.
W trakcie pobytu nie zabrakło również akcentów międzypokoleniowych. Toruński Uniwersytet Trzeciego Wieku prowadził zajęcia na których uczyliśmy się robić kwiaty z pończoch, rajstop i innych niepotrzebnych już rzeczy codziennego użytku, które w większości uważamy jako zbędne i niepotrzebne. Niewątpliwą atrakcją dla gości było zwiedzanie Ciechocinka i Torunia, gdzie uczestniczyli w wypieku tradycyjnego toruńskiego piernika. Zadania projektowe zakończono wspólną pracą nad stroną internetową projektu i tworzeniem quizów i gier o tematyce ekologicznej.