Jednym z filarów rozwoju sektora ekonomii społecznej jest edukacja dzieci i młodzieży w tym zakresie . Dostarczenie wiedzy na temat zasad postępowania i procedur demokratycznego zarządzania przedsiębiorstwem jest kluczowe dla dalszego rozwoju młodzieży. Podstawy kapitału społecznego, który może stać się impulsem nie tylko do aktywności w sektorze ekonomii społecznej, ale także szeroko rozumianej przedsiębiorczości powinny tworzyć się na etapie edukacji szkolnej w szczególności na etapie szkoły średniej.
Mając to na uwadze w roku szkolnym 2021/22 młodzież „Hubala” brała udział w projekcie ?Ekonomia społeczna dla szkół? finansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Działania 2.9 II Osi Priorytetowej Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. Projekt miał na celu opracowanie i przetestowanie pakietu edukacyjnego w zakresie ekonomii społecznej i jego pilotażowe wdrożenie w szkołach ogólnokształcących i zawodowych (branżowych). Zwieńczeniem projektu była wizyta studyjna młodzieży w przedsiębiorstwach ekonomii społecznej w Toruniu.
Projekt realizowały: Agata Antkowska, Żaneta Borkowska, Kamila Krieger i Małgorzata Piotrowska.